Variklio alyvos pasirinkimas – ar tikrai nėra skirtumo?
Inovacijoms plintant šviesos greičiu, nuo šios tendencijos neatsilieka ir automobilinės alyvos gamintojai. REKLAMA Visgi pokyčių eroje nemažiau svarbus ir vairuotojų supratimas – kasmet įsigydami 42 mln. tonų automobilių tepalų, vairuotojai ne visada žino savo automobilių poreikius alyvai. Tad ką derėtų įsiminti vairuotojams, siekiant pilnai atskleisti inovacijas, lemiančias ilgalaikį automobilio variklio veikimą?
Naujoves skatina automobilių sportas
Pirmosios alyvos, gamintos prieš daugiau nei šimtmetį, buvo gana paprastos, dažniausiai pagamintos augaliniu, ricinos, pagrindu. REKLAMA Vėliau automobilių vairuotojai naudojo mineralines vienasezones alyvas, o tobulėjant technologijoms ilgainiui tokias alyvas pakeitė modernesnės, visasezonės sintetinės ir pilnai sintetinės alyvos, kurios šiuo metu ir yra populiariausios. Speciali sportiniams automobiliams skirta alyva kuriama taip, kad atitiktų kur kas siauresnius reikalavimus ir krūvius, lyginant su įprastais automobiliais. Alyvos poveikis dažniausiai skaičiuojamas vienoms lenktynėms, alyvai nereikia tam tikrų priedų, tačiau kiti priedai, užtikrinantys gerą variklio alyvos darbą, labai svarbūs. Pavyzdžiui, hermetinės savybės, alyvos poveikis aukštoje temperatūroje, jos atsparumas putojimui, stabilus šlyties indeksas, degalų ekonomija ir kt. Sukūrus ir išbandžius tobulą sportinę alyvą, jos geriausios savybės perkeliamos į kasdieniam naudojimui skirtas alyvas, papildant jas kitais priedais, pavyzdžiui, klampumo gerintojais, antioksidantais, kurie leidžia šią alyvą naudoti ištisus metus bei rečiau ją keisti. Svarbu ir tai, kad kuriant alyvą paprastai glaudžiai bendradarbiaujama su automobilių gamintojais ir atsižvelgiama į naujausius ekologinius bei naujų variklių konstrukcinius reikalavimus. Tokiu būdu kuriami nauji produktai arba tobulinami esami.
Inovacijų madas diktuoja įstatymai ir gamintojai
Alyvų inovacijų madas apibrėžia įstatymų leidėjai ir automobilių gamintojai: jei įstatymų leidėjai griežtina reikalavimus automobilių išmetamosioms dujoms, tai automobilių gamintojai perkelia šiuos reikalavimus alyvų tiekėjams. Taip pat reikia nepamiršti, kad automobilių variklių galia didėja, alyvos keitimo intervalai ilgėja, o pačios alyvos į variklius pilama vis mažiau. Todėl didėjant alyvos svarbai automobilio veikimo procese, svarbu kad ji būtų mažo klampumo, stabili ir ilgaamžė. Tai pavyksta pasiekti naudojant modernias sintetines alyvas ir tiksliai suderinant alyvų priedus. Kita tendencija, po truputį įgaunanti pagreitį, yra bioalyvų kūrimas, kurių pagrindinis privalumas – ekologiškumas.
Dažniausia vairuotojo klaida – vadovavimasis stereotipais
Tačiau net ir nagrinėjant inovacijas, svarbu, kad vairuotojai išmoktų pagrindines pamokas, kurios nekis net ir inovatoriškiausių alyvų pasaulyje. Dažnai vairuotojai yra įsitikinę, kad visos alyvos yra vienodos, tik vienos brangesnės, o kitos – pigesnės. Visgi net tas pačias tarptautines specifikacijas atitinkančios alyvos savo kokybinėmis savybėmis gali būti labai skirtingos. Tai susiję su alyvos priedų ir bazinių alyvų kokybe. Standartiniai priedai, chemijos kompanijų platinami visiems gamintojams, dažniausiai kainuoja pigiau, tačiau technologiškai jie dažnai būna senesni, atitinkantys standartinius reikalavimus. Tuo tarpu pirmaujančių kompanijų naudojami priedai dažnai minėtus standartinius reikalavimus pranoksta, todėl užtikrina geresnį variklio darbą bei kitas savybes. Taip pat svarbus ir reguliarus alyvos keitimas. Kokybiškos alyvos savyje turi priedų, sugeriančių variklio viduje susidarančius nešvarumus. todėl kokybiška variklio alyva patamsėja, o ne išlieka skaidri. KJeisdami alyvą, pašaliname iš variklio nesudegusias degalų priemaišas ar kitus nešvarumus, kurie, ilgainiui, gali užkimšti degalų siurblį ir sugadinti variklį. Alyvą rekomenduojama keisti automobilio gamintojo nurodytais intervalais, tačiau jei daug važinėjate mieste, kur dažnai tenka sustoti ir vėl pradėti važiuoti, vertėtų alyvos keitimo intervalą šiek tiek sutrumpinti – alyvą keisti dažniau.