Vairuotojai Lietuvoje pernelyg daug dėmesio kreipia į žemą stiklų plovimo skysčio užšalimo temperatūrą. Matyt, nusipirkę tokį skystį vėliau skiedžia vandeniu. Tačiau reikia įvertinti, kad skystį atskiedus per pusę, jis išlaiko tik trečdalį savybių. Tad langų skystis, kuris neužšąla iki 25 laipsnių, atskiedus per pusę su vandeniu, realiai gali užšalti vos prie 8-9 laipsnių šalčio.  Žiemą langų skysčio įtaka saugiam vairavimui yra nepalyginti svarbesnė nei vasarą. Tad ir vasariniai bei žieminiai langų plovimo skysčiai skiriasi iš esmės. Vasarą skystis daugiausiai skirtas nuplauti vabzdžių liekanas, o žiemą - ant kelių pilamos druskos, dyzelinių variklių išmetamų suodžų, nutekėjusios alyvos likučius. Todėl langų skysčui žiemą tenka itin svarbi užduotis - panaikinti ant priekinio stiklo susidarančią plėvelę, kuri labiausiai vargina vairuotojus tamsiu paros metu. Optimalus - 20 laipsnių langų skysčio skiesti nėra nei naudos, nei prasmės.Mūsų gamtinėms sąlygoms optimalus skystis, kurio užšalimo temperatūra - minus 20 laipsnių,

Tokiu atveju labai maža rizika, kad jis užšals. Kita vertus spaudžiant tokiam šalčiui gatvėse esantis purvas, sniegas ir druskos būna sustingę, tad ant automobilių stiklų nepakliūva. Kuo skysčio užšalimo temperatūra žemesnė, tuo didesnė jo koncentracija ir jis labiau kenkia automobilio dažams, gumoms, plastikui bei valytuvams. Prekybos centruose, degalinėse pilna pačių įvairiausių langų plovimo skysčių, kurie skiriasi ne tik spalva ar kvapu. Jų kaina taip pat gali skirtis du kartus. Kaip pasirinkti skystį, kuris gerai valytų, ir nebūtų pernelyg brangus? Į ką labiausiai reikia kreipti dėmesį? Verta skaityti sudėtį „Verta nepatingėti ir paskaityti langų plovimo skysčio sudėtį, nes jo kainą didele dalimi lemia naudojamo spirito, kvapų, antikorozinių bei kitokių priedų kiekis ir kokybė.  Dauguma pačių pigių skysčių iš viso neatlieka savo funkcijų, nes juose naudojamas pats prasčiausias spiritas, kuris chemiškai blogai dera su kitais langų plovimo skysčio komponentais. Tad vos tik toks skystis užpurškiamas ant šilto automobilio lango, spiritas išgaruoja ir langą aptraukia plėvelė. „Patarlė, kad šykštus moka du kartus - tikra tiesa. Nusipirkę pigiausią skystį, tuo džiaugsimės tik kartą - atsiskaitydami prie kasos. Populiarūs - citrinų kvapo Plėvelę ant lango palieka ir tie skysčiai, kuriuose yra daugiau etilengliukolio - jis į skysčius dadamas tam, kad neužšaltų purkštukai. Tačiau etilengliukolio neturėtų būti daugiau nei 2 procentai.

Brangesnių langų plovimo skysčių cheminiai elementai labiau suderinti tarpusavyje, juose dažniausiai naudojamas citrinos kvapas, kuris geriausiai „susiriša“ su spiritu. Dauguma skysčių gamintojų rašo, kad jų produktai apsaugo gumas ir nesukelia korozijos. Tačiau pasitikėti užrašais verta tik tokiu atveju, jeigu skystis turi savo kokybę patvirtinantį žymėjimą. Vokietijos gamintojo „Sonax“ produktai pripažintas TUV sertifikatu. Tačiau Lietuvoje galima įsigyti šio skysčio klastočių, ypač - turguose. Nepurkšti ant apledėjusio stiklo Dar reikėtų atkreipti dėmesį, ar langų plovimo skystis nekenkia polikarbonatiniams stiklams, iš kurių pagaminti automobilių žibintai. Norint nešvaistyti pinigų ir efektyviai naudoti langų plovimo skystį, specialistai pataria nepurkšti jo ant šalto automobilio stiklo. Daugelis vairuotojų daro klaidą, rytais bandydami tokiu būdu nuvalyti apšerkšnijusį priekinį stiklą. Tokia procedūra neduoda jokios naudos - tik nereikalingai išpurškiama daug skysčio ir į aštrias ledo atbrailas gadinamos valytuvų gumos. Nutirpdyti šerkšnui ir ledui yra skirti specialūs koncentruoti ledo tirpikliai, priklausomai nuo gamintojo kainuojantys 2-3 eurus. Vieno tokio tirpiklio flakono, panašaus į įprastą langų valikį, paprastai užtenka žiemai.

http://autoplikis.lt/prekes/1961-ledo-tirpiklis-motip-400-ml-000791