7 priežastys, kodėl akumuliatorius neberodo gyvybės ženklų | Patarimai | Autoplikis.lt

Vokietijos automobilių klubo (ADAC) duomenimis, 32 proc. visų automobilių gedimų sukelia išsikrovę ar sugedę akumuliatoriai. Tačiau ADAC pabrėžia, kad kaltas ne pats akumuliatorius, o energijos trūkumas, kai šiuolaikiniams automobiliams pasirenkamas pernelyg mažos talpos akumuliatorius.

Akumuliatorių gamintojas „Banner“ išskiria 7 pagrindines priežastis, nulemiančias priešlaikinę akumuliatoriaus iškrovą, ir pataria, kaip vairuotojams išvengti šios problemos. 1. Išaugęs elektros prietaisų naudojimas šiuolaikiniuose automobiliuose Akumuliatoriams keliami reikalavimai vis didėja sulig kiekviena naujų automobilių karta. Iš tiesų, didėjantis elektros prietaisų naudojimas automobiliuose – tikras iššūkis akumuliatoriams. Moderniuose automobiliuose energijos poreikis viršija generatoriaus galią, todėl kyla grėsmė akumuliatorių greičiau iškrauti. Šiuo metu įprasta, kad daugiau kaip 100 prietaisų automobilyje elektros galios poreikis siekia 5000 W. Tai dažnai nulemia neigiamą energijos balansą akumuliatoriaus sąskaita ir priešlaikinį jo išsikrovimą.

Patarimas: įsigykite ir naudokite kaip įmanoma didesnės talpos ir galios akumuliatorių (Ah).

2. Originalus automobilio gamintojo akumuliatorius yra nepakankamos talpos ir galios Automobilių gamintojai, taupydami išlaidas, montuoja akumuliatorius, kurių galia ir talpa paprasčiausiai yra nepakankamos. Todėl dažnai akumuliatorius yra nepajėgus tiekti reikiamos energijos visiems automobilyje esantiems prietaisams. Jeigu akumuliatoriaus kompiuterinė sistema nesuveikia, tada akumuliatorius yra iškraunamas ir palaipsniui gadinamas.

Patarimas: lyginant su originaliu, pakeisto akumuliatoriaus talpa turi būti tokia pati arba didesnė. 3. Naudojami papildomi prietaisai, kurių automobilio gamintojas nenumatė

Automobiliuose dažnai naudojami tokie prietaisai kaip navigacijos įrenginiai, stacionarios šildymo sistemos, pramoginės sistemos ir kt., kuriems reikia papildomos energijos. To pasekmė – originalaus akumuliatoriaus talpos nebepakanka ir akumuliatoriaus gyvavimo laikas sutrumpėja. Esant anksčiau minėtoms aplinkybėms patartina pakeisti akumuliatorių į didesnės talpos. Automobiliams, pagamintiems vėliau kaip 2002 metais, akumuliatoriaus pakeitimas į AGM technologijos akumuliatorių – geriausias sprendimas. Lyginant su standartiniais akumuliatoriais, AGM technologijos akumuliatoriai yra trigubai atsparesni iškrovimo ir įkrovimo ciklams, todėl tai yra geriausias pasirinkimas. Patarimas: įvertinkite savo asmeninius įpročius bei poreikius.

4. Akumuliatoriaus šalto užvedimo funkcija tampa vis labiau atskirta nuo kitų elektros tiekimo funkcijų Didesnės talpos akumuliatorių poreikis padidėjo po TDI variklių atsiradimo ir ypač išaugo per pastaruosius 3-5 metus. Iš tiesų, energijos suvartojimas šių dienų automobiliuose yra dvigubai didesnis nei buvo prieš dešimtmetį. Todėl dabar akumuliatoriaus talpa, o ne šalto užvedimo srovė (A), yra lemiamas faktorius akumuliatoriaus ilgaamžiškumui. Patarimas: rinkdamiesi akumuliatorių labiau orientuokitės į jo talpą, o ne į šaltą užvedimo srovę.

5. Akumuliatoriai dažnai naudojami ne pilnai įkrauti Kuo dažniau automobilio akumuliatorius yra iškraunamas, tuo greičiau jis sensta ir dėvisi. Esant 20 proc. iškrovai, akumuliatoriaus tarnavimo laikas yra maždaug penkis kartus ilgesnis nei esant 50 proc. iškrovai. Senėjimo procesas yra pagreitinamas, kai akumuliatorius ilgą laiką naudojamas iš dalies išsikrovęs. Iš tiesų, tai gali lemti akumuliatoriaus nusilpimą jau pirmais jo naudojimo metais!

Patarimas: pratęskite akumuliatoriaus tarnavimo laiką papildomai jį įkraudami du kartus per metus.

6. Nereguliarūs ir trumpų atstumų važinėjimo įpročiai Nereguliarūs ir trumpų atstumų važinėjimo įpročiai gali sutrumpinti akumuliatoriaus tarnavimo laiką, nes akumuliatorius ilgai būna iš dalies iškrautas. Patarimas: jei turite automobilį, kuriuo retai ar nereguliariai važinėjate, pasirūpinkite įkrovikliu, turinčiu palaikomojo įkrovimo funkciją. 7. Šalčio iššūkis Kai oro temperatūra nukrenta žemiau 0° C, akumuliatorius šiuolaikiniame automobilyje nepakankamai įkraunamas. Esant labai žemai oro temperatūrai, variklio alyva sutirštėja ir variklis sunkiau užvedamas. Tuo pačiu metu akumuliatorius neigiamai veikiamas dėl galios sumažėjimo, kadangi dėl šalčio cheminė reakcija tampa lėtesnė. Net kai oro temperatūra yra tik šiek tiek žemiau 0°C, variklio užvedimo energijos poreikis išauga 50 proc. lyginant su kambario temperatūra, o tuo tarpu net gerai įkrautas akumuliatorius, esant minusinei temperatūrai, maksimaliai turi 80 proc. galios pajėgumo. Šis atotrūkis didėja krentant oro temperatūrai. Kitas neigiamas faktorius – oro temperatūrai esant žemiau 0°C akumuliatorius priima tik dalinį įkrovimą.

Patarimas: nebandykite užvesti variklio ilgiau negu 5-10 sek. Leiskite akumuliatoriui bent vieną minutę atsistatyti ir tada bandykite automobilį užvesti iš naujo. Įjunkite šviesas, šildymą, radiją tik tada, kai sėkmingai užvesite automobilį. Visada naudokite didžiausios galimos talpos akumuliatorių.
    

Informacija iš Delfi.lt