Jeigu nenorite stovėti šaltyje šalia gyvybės ženklų nerodančio automobilio, variklį reikia užvesti teisingai, laikantis tam tikrų taisyklių.

Neskubėkite

Per naktį įšalusiam automobiliui reikia duoti šiek tiek laiko atšilti ir „pasiruošti“ darbui. Kai kurias „būtinas procedūras“ automobilis atliks pats. Tarkim, daugelyje transporto priemonių atidarius dureles degalų siurblys pakelia slėgį sistemoje, tačiau svarbiausios funkcijos paliekamos vairuotojui. Įpraskite įjungę degimą padaryti poros sekundžių pauzę. Borto kompiuteriui tiek laiko užteks diagnostikai, degalų padavimo sistema pasirengs darbui, stabilizuosis elektros tinklo rodikliai ir užvedimo sistema. Dyzelinių automobilių savininkams reiktų atkreipti dėmesį į kontrolinę oranžinę spiralės formos lemputę. Dažniausiai būtent ji yra pakaitinimo žvakių indikatorius. Varikli veskite tik tada, kai jis užges.

Taigi, trys paprasti žingsniai: pirmas – įjungiame degimą, du – palaukiame kol užges lemputės ir atgys rodyklės, trys – vedame.

Taupykite elektros energiją

Starteris „mėgsta“ elektros energiją. Daugiacilindriuose varikliuose jo galią galima prilyginti mopedo variklio galiai. Būtent todėl vedant šaltą variklį, kai prasukti įšalusio variklio alkūninį veleną yra ypač sunku, akumuliatoriaus energijos atsargos senka labai greitai. Žiemą akumuliatoriai, dažniausiai, net nespėja pilnai įsikrauti, tad energiją reikia labai tausoti. Taigi, laikantis daugumai modernių automobilių teikiamų rekomendacijų, starterį reiktų sukti ne ilgiau 10 – 15 sekundžių. Jeigu variklis neatgijo, tarp bandymų darome pusės minutės pertraukėles, leisdami akumuliatoriui kiek atsigauti. Pamėginote 3 – 4 kartus ir nepavyko? Panašu, kad kažkur yra gedimas, tad nebekankinkite savo geležinio draugo, o pasirūpinkite jo „gydymu“.

Išminkite sankabą

Automobiliuose su mechaninėmis pavarų dėžėmis pirma išminkite sankabą, o tik tada mėginkite vesti variklį. Starteriui taip bus paprasčiau, nes nereiks prasukinėti dar ir sušalusio transmisijos tepalo. Ir neskubėkite atleisti paminos. Tegul variklis pradeda stabiliai veikti ir tada labai palengva atleiskite paminą. Jeigu koją patrauksite staigiai, net ir neįjungus pavaros staigus apkrovos padidėjimas gali užgesinti taip sunkiai užvestą variklį.

 

Neskubėkite spausti akseleratoriaus

Variklio valdymo blokas gan išmintingas. Jis pats žino, kiek degalų ir oro reikia pasiųsti į cilindrus užvedant šaltą variklį. Tad tikrai nereikia minkyti akseleratoriaus, siekiant „paspausti“ elektronines smegenis. Nepainiokite modernios ir retro technikos. Spaudymais galite tik pakenkti – pakeisite darbinio mišinio sudėtį ir varikliui bus tik sunkiau. Jeigu paminą išminsite iki dugno, variklis gali ir nebeužsivesti nes įsijungs cilindrų prapūtimo režimas ir degalų padavimas bus nutrauktas.

Jokių tampymų

Anksčiau sistema „timptelti ir užvesti“ buvo gan paplitusi, tačiau moderniems automobiliams ji nėra tinkama, nes galite pakenkti katalizatoriui arba pavarų dėžei, jeigu ji – automatinė. Jeigu esate įsitikinę, kad problema – išsikrovęs akumuliatorius, verčiau pabandykite automobilį „prikurti“ nuo kitos transporto priemonės. Bet ir tai daryti reikia atsargiai, nes moderni elektronika jautriai reaguoja į įtampos šuolius. Tarkim, jeigu jūsų akumuliatorius peršalo ir išsiplėtė, jokiu būdu nemėginkite vesti automobilio naudojant tam išorinį energijos šaltinį, nes galite susprogdinti akumuliatorių. Donorą taip pat reiktų rinktis panašios talpos ir tokios pat įtampos. „Krokodilus“ galima jungti ir ne tiesiogiai prie akumuliatorių. „Pliusas“ turi būti pajungtas prie „pliuso“, o štai minusas gali būti jungiamas prie bet kurios metalinės korpuso dalies. „Minusų“ netgi nerekomenduojama jungti tiesiogiai, kad neužtrumpintų „numiręs“ akumuliatorius. Tokiu atveju be elektros liks abu automobiliai.

Patikrinkite signalizaciją

Žiemą gali nemaloniai nustebinti ir ne gamyklinė signalizacija. Dažniausiai „kenkia“ papildomi slapukai ir signalizacijos, surenkamos iš pigių kiniškų dalių kur nors garažiukuose. Gal kur drėgmė pakenkė kontaktams, gal relė peršalo, daviklis atšoko ar dar koks gedimas ir viskas – automobilio neužvesite. Situaciją apsunkina tai, kad pagauti tokį „plaukiojantį“ gedimą stovint šaltyje – gan sudėtinga. Norite šito išvengti? Stebėkite automobilį ir rūpinkitės jo būkle. Jeigu kils bent mažiausiai įtarimai, kad kuri nors sistema veikia netinkamai, nelaukite, iškart varykite automobilį į diagnostiką.

 

 

 

cituota iš Prim.lt