Praktika rodo, kad absoliuti dauguma vairuotojų į autoservisus kreipiasi tik tada, kai automobilis jau galutinai sugedęs arba sugadintas. Sukate galvą kaip išvengti didelių remonto išlaidų? Viskas daug paprasčiau negu atrodo – reguliariai tikrinkite visas svarbiausias sistemas, stebėkite skysčio lygį ir automobilis atsidėkos ilgu ir patikimu tarnavimu.

 

Ar dažnai matote, kaip vairuotojai šildo savo automobilių variklius šiltuoju metu laiku? Tai tokia pat retenybė, kaip ir sniegas vasara – pasitaiko, bet ne dažnai. Nes toli gražu ne visi žino, kad variklio šildymas prieš pajudant padeda jam pasiekti darbinę temperatūrą, o kol jis veikia tausojančia tuščia eiga, užsipildo visos šilumos ertmės, tepalas padengia visus besitrinančius paviršius ir t.t. Kitaip sakant, variklis, tarsi sportininkas prieš varžybas, apšyla ir yra pasirengęs priimti visas apkrovas be jokios galimos techninės rizikos ateityje. Teigiamą poveikį „pašildymas“ turi ir hidraulinei transmisijai, kurią galima šildyti įjungus D režimą ir išmynus stabdį.

 

Prakalbus apie transmisiją, galima prisiminti ir tai, kad retas kuris vairuotojas, būtų jo automobilyje mechaninė pavarų dėžė ar „automatas“, keičia jame tepalą. Dažniausiai į pavarų dėžę, kol ji veikia, išvis niekas nekreipia dėmesio. Nepaisant to, kad automatinių pavarų dėžių remonto specialistai senesniuose automobiliuose tepalą rekomenduoja keisti ne rečiau kaip kartą į ketverius metus, taip pašalinant iš jos besitrinančių dalių likučius, metalo drožles ir t.t. Laiku nepakeitus tepalų, dažniausiai, viskas baigiasi gan brangiu „automato“ remontu.

Tą patį galima pasakyti ir apie aušinimo skysčio keitimą. Laikui bėgant jis tiesiog pasensta ir aušinimo sistemoje susidaro korozijos židiniai. Tačiau ar ką nors tai domina iki to laiko, kol pradeda leisti radiatorius? Problema būtų buvus išspręsta jeigu kas trejus metus būtų pakeičiamas aušinimo skystis.

Panašiai dėmesio iš vairuotojų sulaukia ir kondicionavimo sistema. Kol ji veikia, niekas net nepagalvoja apie tai, kad bent kartą metuose reiktų patikrinti šaldymo reagento lygį. Užtat kai pastarojo nebelieka, netikėtai savininkui ima ir sugenda kondicionieriaus kompresorius. Dažniausiai šį, gan nepigų mazgą, tenka keisti.

Dėmesio reiktų skirti ir padangoms, tiksliau – nepamiršti patikrinti spaudimo jose. Tik esant optimaliam spaudimui, guma dėvisi minimaliai ir tolygiai. Deja, dažniausiai automobilių savininkai spaudimą padangose tikrina du kartus per metus – keisdami jas keičiantis sezonui. Ir ta pati „kontrolė“ apsiriboja prašymu pripūsti iki konkretaus lygio, o kiek oro pripučiama iš tikro, galima ir nepasitikslinti. Juk ir taip bus gerai. Ar ne?

Internete apstu informacijos apie tai, kaip svarbu tinkamas ratų suvedimas ir išvirtimas. O kada pastarąjį kartą tikrinote jį savo automobilyje? Tikėtina, kad net charakteringas netolygus ratų dėvėjimasis nepaskatino užsukti į servisą ir subalansuoti ratus bei atlikti jų suvedimą. Automobilis važiuoja ir gerai, o padangų visada galima nusipirkti. Tik ar verta?

O apie tai, kad būtina stebėti ir amortizatorius, nemaža dalis vairuotojų išvis nesusimąsto. Prisimena apie juos tik tada, kai tenka keisti visai „užmuštus“ amortizatorius. Ir niekam nerūpi tai, kad susidėvėjus amortizatoriams ne tik padidėja pavojus nulėkti nuo kelio, bet ir papildomas apkrovas tenka atlaikyti kitiems pakabos elementams.

Jeigu atpažinote save bent vienoje iš šių situacijų, tojau pat paskubėkite prie savo automobilio, apžiūrėkite jį, patikrinkite visus išvardintus mazgus ir įpraskite tai daryti nuolat. Priešingu atveju remontas dažnai gali viršyti jūsų lūkesčius ar net galimybes.

 

 

 

 

 

Cituota iš Prim.lt