Eksploatuojant automobilį žiemą, neišvengiamai ant jo ir jame susikaupia daugybė purvo, drėgmės, druskų. Visos šios žiemos dovanėlės ne tik kad labai išryškėja pavasarį, bet ir neabejotinai turi neigiamos įtakos  automobilio ilgaamžiškumui, prekinei išvaizdai, vertei, jau nekalbant apie padoraus vairuotojo (ar keleivio) savijautą sėdint tokime automobilyje. Vieni vairuotojai valo automobilius patys, kiti ieško tokios paslaugos tiekėjo. Neabejojame, kad tikri profesionalai žino ką ir su kuo valyti. Norime pateikti keletą patarimų tiems vairuotojams, kurie pasiruošia paaukoti kelias valandas ir savo rankomis bei tinkamomis priemonėmis atlikti generalinį pavasarinį (sezoninį) automobilio valymą.

Visada pradėkite nuo automobilio vidaus valymo. Išimkite visus pašalinius daiktus iš automobilio salono-nuo prietaisų skydelio, daiktų dėžutės, kišenių ant durų, bagažinės, pasiekite visus daiktus iš po sėdynių.
Jei yra galimybė, rekomenduojama suspaustu oru iš kompresoriaus prapūsti sunkiai prieinamas ir pasiekiamas valyti vietas, tokias kaip ventiliacijos angas, durų apvadus, tarpus tarp sėdinių ir panašiai. Jei suspausto oro panaudoti nėra galimybės, tą patį galima atlikti su minkštu teptuku (būtinai švariu, nenaudotu dažymui).
Išimkite visus grindų kilimėlius bei guminius padėklus kojoms.
Naudodami siurblį (geriau "šlapio" valymo) išsiurbkite automobilio interjerą. Jei tokio siurblio neturite, panaudokite interjero valymui skirtas priemones, pavyzdžiui valiklį DIN 7300, išpurkšdami jo putas ant grindų dangos, sėdinių tekstilės ar apmušalų. Po 5 minučių paprastu siurbliu išsiurbkite visus minėtus paviršius. Jei po to liko atskiros dėmės, panaudokite specialų dėmių valiklį-DIN 7220), kuris neblukindamas audinių pašalina tepalo, alyvos, dervų dėmes. Pradėkite nuo užpakalinių sėdinių ir grindų greta jų. Po to atstumkite priekines sėdines kiek galima atgal ir išsiurbkite priekines sėdines bei grindis aplink jas.
Išvalykite visus plastmasinius ir vinilo interjero paviršius. Reikėtų vengti šių paviršių valymui naudoti pigias priemones, kurių sudėtyje yra silikono. Tokios priemonės ne tik suteikia pigaus blizgesio, bet ir sukelia papildomų rūpesčių, kai automobilį tenka perdažyti. Interjero valiklis DIN 7320 užnešamas ant vinilo ar kitų plastmasinių interjero detalių (prietaisų skydelio, durų elementų ir kitų), minkštu vilnoniu skudurėliu nenaudojant jėgos lengvai peršluostomi visi paviršiai. Išvalius plastmasinius interjero paviršius, derėtų pasirūpinti it jų apsauga nuo senėjimo-tai ne tik apsaugo plastiką nuo blukimo, skilinėjimo, bet ir garantuoja, kad paviršius mažiau braižysis, ant jo nesės dulkės. Užpurškus apsaugos priemonę DIN 7330 taip pat vilnoniu ar medvilniniu skudurėliu ji paskleidžiama tolygiai ant viso paviršiaus.
Jei interjero viduje yra natūralios odos detalių, jų valymui naudokite tik natūraliai odai skirtus valiklius. Labai svarbu natūralios odos paviršiams apsaugoti naudoti tik konservantą, skirtą natūraliai odai. Nenaudokite odai priemonių, skirtų vinilo priežiūrai. Odos priežiūros priemonės turi savo sudėtyje natūralių aliejų, kurie apsaugo odą nuo senėjimo ir skilinėjimo.
Automobilio vidaus valymą baikite stiklų iš vidinės pusės valymu. Gerai valo stiklų valymui skirtos putos DIN 7250. Užpurškus jų ant stiklo, vėl švariu skudurėli judesiais aukštyn-žemyn kruopščiai išvalykite visus stiklus-geras matomumas ne tik Jūsų saugumo garantas, bet it rūpestingo šeimininko požymis.
Jei automobilio interjero paviršiai labai užteršti, patartina kreiptis į firmą teikiančią profesionalaus valymo paslaugas.

Naudinga atsiminti

Niekada nenaudokite valymo priemonių ant vairo, stabdžių, akseleratoriaus ar sankabos pedalų - jie gali pasidaryti slidūs.
Langus  iš vidaus pusės valykite judesiais aukštyn-žemyn o iš išorės-judesiais iš šono į šoną. Tai leidžia aiškiai matyti ant stiklo paliktas dėmes, nešvarumus ir žymes, pasilikusias nuo valymo.
Niekada nenaudokite odiniams paviršiams valyti įprastų valiklių vinilo paviršiams. Jie sukelia odos išdžiūvimą bei daro odą slidžia.
Valydami automobilio vidų, neužmirškite tokių vietų, kaip durų briaunos ir slenksčiai. Būtina patikrinti ar neužsikimšusios durų drenažinės kiaurymės.

Dažytų paviršių priežiūra

Kaip dažnai reikia plauti automobilį? Automobilio plovimas labai svarbi operacija. Reikia stengtis pašalinti purvą, nešvarumus, dulkes, apnašus nuo dažytų paviršių, kad jie nepažeistų dažų sluoksnio. Automobilį būtina plauti bent jau vieną kartą per savaitę, jei norime išvengti purvo sluoksnio susidarymo ir jo poveikio dažams.
Kaip geriausia plauti automobilį? Pirma, niekada nenaudokite jokių buitinių virtuvei skirtų ploviklių ar valiklių. Šios priemonės skirtos tirpinti riebalus, nešvarumus, suodžius virtuvėje ir jos gali paveikti automobilio dažų vaškingą apsaugą. Verta prisiimti ir laikytis taisyklės - jei valymo priemonė skirta naudoti virtuvėje, ją ir reikia ten naudoti. Automobilio plovimui naudokite tik specialiai automobilių plovimui skirtus šampūnus bei ploviklius.(pav. DIN 7100 ar DIN 7110) Antra, visada naudokite didelį, mažiausiai 10 litrų talpos indą vandeniui. Tada nešvarumai, išplaunami mirkant kempinę nusėda ant dugno ir ant dažyto paviršiaus patenka tik švarus vanduo ir naujos putos, be jau nuplautų teršalų. Dar geriau naudoti du atskirus indus-vieną nešvariai kempinei išplauti, kitą tik kempinei sudrėkinti prieš sekantį plovimą švariomis putomis. Trečia, niekad neplaukite automobilio tiesioginėje saulės šviesoje. Įsitikinkite liesdami kėbulą nuo viršaus į apačią, kad visas automobilio kėbulas vėsus, neįkaitęs. Naudodami specialią plovimo pirštinę ar kempinę kruopščiai nuplaukite visą kėbulą, pradėdami nuo viršaus ir plaudami žemyn, nuosekliai plaudami vieną po kito atskirus kėbulo plotus (stogą, duris, sparnus ir t.t) Po to nuplaukite visą kėbulą nesmarkią vandens srove - taip taupysite vandenį ir sutrumpinsite džiūvimo laiką.
Ketvirta, kai automobilis nuplautas su putomis ir perplautas tekančiu vandeniu, paimkite švarų 100 medvinės ar natūralaus zamšo skudurėlį ir nusausinkite visą kėbulą eidami nuo viršaus į apačią. Skudurėlį, kuriuo sugeriate vandenį, kuo dažniau skalaukite inde su švariu vandeniu, kad išvengti galimo nešvarumų poveikio dažų sluoksniui. Neužmirškite nusausinti durų šonų bei apačios jas atidarę, slenksčių

Dėmesio! Atidžiai apžiūrėkite visus dažytus kėbulo paviršius-ypač apatinę dalį-ant nuplauto ir nusausinto kėbulo neturi likti jokių pašalinių intarpų nuo kelio bitumo ar asfalto. Jei aptikote vabzdžių liekanų ar kelio bitumo dėmių, jų pašalinimui naudokite tik specialiai tam skirtus valiklius.(pavyzdžiui DIN 7210, DIN 7253).

Kaip nuplauti ratus

Automobilio plovimą kaip tik ir reikia pradėti nuo ratų plovimo. Ir vėl, prieš purkšdami kurį nors ratams skirtų valiklių, įsitikinkite, kad ratai visiškai šalti. Specialūs ratams skirti valikliai padės pašalinti nuo ratų stabdžių suodžius ir kelio nešvarumus (DIN 7450). Svarbu yra žinoti kokio metalo yra ratlankiai-aliuminio ar jo lydinių, chromo ar dažyti skaidriu laku. Nustačius ratlankio metalą, svarbu yra naudoti jam skirtą valiklį (DIN 7260 ar DIN 7261). Jei nesate tikras kokio konkrečiai metalo yra ratlankiai, galite naudoti universalų valiklį DIN 7800. Nuplovę ratlankius, neužmirškite specialiu valikliu-gaivintoju DIN 7200 sutepti padangų gumą, tai ne tik atnaujins juodą jų spalvą, bet ir užtikrins ilgesnį gumos tarnavimo laiką. Patogiausią padangas atnaujinti naudojant tam tikslui kempinę, sudrėkintą specialiu valikliu. Ypatingai senoms išblukusioms padangoms skirti specialūs dažai DIN 7810 4.

Variklio plovimas

Tai ne tik užtikrina švarą automobilio širdyje, bet ir garantuoja, kad variklis lengvai užsives bet kuriomis sąlygomis, dirbs be pertrūkių, ekonomiškiausiu režimu, Variklio ploviklį DIN 7240 užpurkšti ant šalto variklio ir po 10 min. nuplauti vandeniu. Naudinga yra po tokio plovimo, elektrinės grandinės elementus paveikti specialia drėgmę pašalinančia priemone DIN 360, o akumuliatoriaus polius-apsaugine tepalu DIN 379. Variklis ilgiau bus švarus jei jį padengsite apsauginiu skaidriu laku DIN 4010.

Kas tai yra skaidrus lakas

Daugumos šiuolaikinių automobilių dažų sluoksnis susideda iš grunto, pagrindinio dažų sluoksnio, kuris suteikia spalvą ir apsauginio skaidraus lako. Skaidrus lakas tai tie patys dažai, užnešami ant pagrindinio dažų sluoksnio, tik be spalvos pigmento. Šis skaidraus lako sluoksnis veikia kaip papildoma pigmentuotų dažų apsauga nuo saulės spindulių (UV) žalingo poveikio.

Kaip žinoti, ar automobilis turi apsauginio skaidraus lako sluoksnį

Dauguma šiuolaikinių automobilių turi apsauginį skaidraus lako sluoksnį. Pats paprasčiausias būdas įsitikinti ar yra skaidraus lako sluoksnis ar ne - tai pažiūrėti atidžiai į poliravimo kempinę ar skudurėlį, kai poliruojate automobilį. Jei ant poliravimo kempinės ar medžiagos lieka dažų spalvos - tai automobilis nudažytas be skaidraus lako sluoksnio. Jei tos spalvos nėra - greičiausiai yra skaidraus lako sluoksnis.

Koks skirtumas tarp vaškavimo ir poliravimo

Dabartiniu metu šis klausimas sukelia aršius ginčus. Dėka kai kurių firmų marketingo pastangų, šie du terminai kai kada naudojami kaip sinonimai ir vienas kita pakeičia. Tačiau polirolis, tai visada medžiaga, kurios sudėtyje yra abrazyvinių dalelių, labai smulkių ar didesnių, kurios poliruoja dažų sluoksnį iki lygaus paviršiaus ir nuima oksiduotų dažų sluoksnį. Mes rekomenduojama automobilio poliravimą atlikti pas profesionalų meistrą.
Tuo tarpu vaškas skirtas apsaugoti jau nupoliruotą paviršių Vaškai paprastai turi savo sudėtyje karnaubo vaško ir yra automobilių gamintojų rekomenduojami naudoti, nes jie sudaro patikimą apsauginį sluoksnį tarp dažų ir aplinkos.

Kaip ilgai saugo vaškas

Nėra vienareikšmio atsakymo kaip ilgai saugo vaškas. Yra daug faktorių, turinčių įtakos vaškavimo ilgaamžiškumui:kaip pavyzdžiui dažų tipas ir spalva, dažų sluoksnio stovis, aplinka, laikas, kurį automobilis laikomas lauke, panaudoto vaško kokybė, kaip dažnai automobilis plaunamas. Mes rekomenduojame naudoti kokybišką vašką kas 3-4 mėnesius arba tada kai jo reikia.

Kaip vaškuoti automobilį

Vaško danga tarnauja kaip šarvas, saugantis automobilio dažus nuo aplinkos. Rekomenduojama vaškuoti automobilį visada tik pavėsyje ir vienu metu ne daugiau kaip kelis kėbulo elementus. Jei dažytas paviršius per daug įkaitęs, vaškas kurį jus naudojate per greitai išdžius ir bus sunku jį pašalinti. Užneškite vašką drėgnu skudurėliu ar kempine vienos krypties judesiu. Leiskite vaškui padžiūti iki pasidarys matinis. Po to sausu, švariu, minkštu medvinės skudurėliu pašalinkite vaško perteklių. Apverskite ar perlenkite skudurėlį, kad vaško perteklius netrukdytų vaškavimui. Dažnai nukratykite nuo skudurėlio vaško perteklių arba keiskite skudurėlį. Kai baigėte vaškuoti visą kėbulą, paimkite švarią kempinę ir patrinkite vietas, kurios atrodo matinės.
Tam, kad pašalinti vašką iš vietų, kur jo neturėtų būti, naudokite minkštą dantų šepetėlį. Atminkite, kad ypatingai sunku vašką pašalinti nuo guminių moldingų ir nedažytų bamperių paviršių. Todėl rekomenduojama prieš vaškavimą šiuos paviršius padengti valiklio sluoksniu, kuris po vaškavimo lengvai pasišalina drėgnu skudurėliu kartu su vaško pertekliumi.
Kai dažų paviršius išblukęs, be blizgesio, patariama pirmiausia panaudoti priemone DIN 7000 Cleaner arba DIN 7010 Active, kurios savo sudėtyje turi labi nedaug ir labai smulkių abrazyvinių dalelių, kurios nuoma labai ploną susioksidavusių dažų sluoksnį ir atstato pirminę spalvą. Po šių priemonių panaudojus DIN 7030 DeLuxe bei DIN 7040 Hardwax bus pasiektas optimaliausias rezultatas - atstatyta pradinė dažų spalva, pašalinti nežymus dažų įbrėžimai bei garantuoja ilgalaikė apsauga. Taip nuvaškuotas automobilis net ir pakankamai dažnai jį plaunant bus gerai apsaugotas 3-4 mėnesius. Galima apsieiti ir vienu iš minėtų polirolių, bet visada reikėtų baigti DIN 7040 Hardwax, kuris garantuoja ilgaamžiškumą. Vaškuojant pagal rekomendacijas, 500 ml vaško indelio turėtų užtekti 2 -3 poliravimams, ko pilnai pakanka visiems metams. Net ir nusipirkti 2-3 skirtingus vaškus, yra žymiai pigiau nei perdažyti kad ir vieną kėbulo dalį-duris ar sparną, kai šie surūdija dėl netinkamos priežiūros.