Kokybiškos alyvos pranoksta standartų reikalavimus, yra patikimesnės, teikia daugiau apsaugos garantijų, todėl jų ir kaina didesnė. Kai kurios alyvos tik minimaliai atitinka testų reikalavimus, kai kurios žymiai pranoksta. Be to, kiekvienas testavimas kainuoja. Verta paminėti ir dar keletą svarbių kainą įtakojančių faktorių - aukštas bazinės alyvos ir cheminių priedų paketo gamybos lygis, kokybės kontrolės sistema. Todėl mokėdami už aukštos klasės alyvą, jūs įgyjate patikimą garantiją automobilio variklio apsaugai.

Suprantama, kad mineralinė alyva gaminama iš naftos. Po išgavimo ji apdorojama naftos perdirbimo gamyklose. Po to ji prisotinama priedais, kurie pakeičia klampumą, tepimo savybes ir atsparumą aukštai temperatūrai ir taip sukuriama bazinė alyva.

Iš naftos gaunama I ir II grupės bazinė alyva.

III grupės bazinė alyva taip pat gaunama iš įprastinės naftos, tačiau ji smarkiai apdorojama proceso, vadinamo hidrokrekingu metu. (Kai kurie gamintojai, marketingo sumetimais, šią grupę gali vadinti sintetine alyva).

IV grupė yra tikros sintetinės alyvos, taip pat žinomos kaip poliolefinai.

V grupė tai sintetinė rūšis (ne poliolefinai), kurią sudaro esteriai ir kiti junginiai. (Motul 300V serija)

Pusiau sintetinė alyva, kartais dar vadinama sintetiniais mišiniais (synthetic blends), yra mineralinės ir sintetinės alyvos mišinys, kur sintetinė dalis sudaro iki 30%. Nepamirškite, jog pirmąją pusiau sintetinę alyvą pasauliui 1966m. pristatė būtent MOTUL.

Sintetinė alyva dažniausiai yra IV ir V grupės (kai kurių gamintojų ir III) bazinės alyvos mišinys.

Sintetinė, arba susintetinta medžiaga yra dirbtinis chemiškai apdorotas mišinys, turintis vienodos struktūros molekules. Kitaip tariant sintetinės bazės alyva turi žmogaus patobulintą molekulinę struktūrą su nuspėjamomis savybėmis (skirtingai nei mineralinės alyvos molekulės, kurios yra natūralių angliavandenių sudėtingi mišiniai). 1971m. MOTUL vėl pirmavo pirmieji pasaulyje pristatydami pilnai sintetinę alyvą skirtą automobilių varikliams.

Sintetinės alyvos pranašumai yra:

Ženkliai geresnis darbas tiek prie žemos tiek prie aukštos temperatūros klampumo.

Geresnis cheminis ir šlyties stabilumas.

Atsparesnė oksidacijai ir nuosedų problemoms.

Geresnis tepimas užkuriant šaltą variklį, variklio ilgaamžiškumas bei geriausia apsauga esant ekstremalioms sąlygoms. 

Sintetinės alyvos trūkumai gali būti per maža trintis esant naujam varikliui („apkatkes“ metu). Tačiau naujesniems ir moderniems varikliams „apkatke“ beveik nebereikalinga ir naujos transporto priemonės iš gamyklos išrieda jau su sintetine alyva. Taip pat sintetinė alyva nerekomenduojama rotoriniams varikliams.

Mūsų variklio tepalo - alyvos asortimentą galite rasi čia: http://autoplikis.lt/prekes/kategorija/42-alyva-auto/336-alyva-auto-varikliui